Co łączy Wietnam z Tajlandią? Umiłowanie do rowerów. A co łączy Sajgon z Bangkokiem? Kilkaset kilometrów. To całkowita długość trasy rowerowej, którą możesz pokonać w 15 dni podziwiając po drodze najsłynniejszą świątynię hinduistyczną świata – Angkor Wat.
Heart Cross DODAJ DO ULUBIONYCH
DownloadWYŚLIJ OFERTĘ ZNAJOMEMU
PrintWYDRUKUJ OFERTĘ
PROGRAM

PROGRAM

Co łączy Wietnam z Tajlandią? Umiłowanie do rowerów. A co łączy Sajgon z Bangkokiem? Kilkaset kilometrów. To całkowita długość trasy rowerowej, którą możesz pokonać w 16 dni podziwiając po drodze najsłynniejszą świątynię hinduistyczną świata – Angkor Wat, niepowtarzalne widoki doliny Mekongu, Pola Śmierci w Ba Chuc czy krainę 1000-letniej historii Khmerów w Kambodży.

Atuty oferty:

  • Autorski program
  • Międzynarodowa grupa
  • Opieka anglojęzycznego pilota

Kod:1

ZOBACZ SZCZEGÓŁOWY PROGRAM

Dzień 1 – Warszawa - Ho Chi Minh

Zbiórka na lotnisku w Warszawie. Przelot do Ho Chi Minh z przesiadką w jednym z europejskich miast.

Dzień 2 – Ho Chi Minh (Sajgon)

Przylot do Ho Chi Minh – dawnej stolicy i największego miasta Wietnamu, lepiej znanego jako Sajgon. Po przylocie spotkanie z przedstawicielem lokalnego kontrahenta i transfer do hotelu. Po zakwaterowaniu w hotelu spotkanie z przewodnikiem oraz grupą – zapoznanie się z programem wycieczki oraz czas na testowanie rowerów, a następnie samodzielnie zwiedzanie miasta. Wieczorem wspólna kolacja i nocleg.

Dzień 3 – Ho Chi Minh (Sajgon) – Tra Vinh
(długość trasy rowerowej – ok. 45km)

Po śniadaniu, kilkugodzinny transfer z Ho Chi Minh do Cai Be miejscowości, zlokalizowanej u wejścia do delty Mekongu – najdłuższej rzeki na Półwyspie Indochińskim. Dzisiejsza trasa wiedzie wprost do serca rolniczej części Mekongu, wśród plantacji bananowców i przez pola trzciny cukrowej. W ciągu dnia przerwa na lunch. Pod wieczór przeprawa promowa do Tra Vinh, stolicy tutejszej prowincji znanej z wielu słynnych buddyjskich budowli sakralnych służących do przechowywania relikwii, zwanych pagodami.
Kolacja i nocleg.

Dzień 4 – Tra Vinh – Can Tho
(długość trasy rowerowej – ok. 92km)

Tego dnia trasa ma charakter typowo krajobrazowy i pozwala na podziwianie zarówno przepięknych rzecznych krajobrazów doliny Mekongu, jak i licznych zabytków architektury w postaci domów i świątyń Khmerów. W ciągu dnia przerwa na lunch. Po przyjeździe do Can Thao – największego miasta delty Mekongu, zakwaterowanie w hotelu, kolacja i nocleg.

Dzień 5 – Can Tho – Chau Doc
(długość trasy rowerowej – ok. 90km)

Po śniadaniu wizyta na pływającym targu Cai Rang, a następnie około godzinny transfer do miejsca, z którego rozpocznie się dzisiejsza wycieczka. W miarę zbliżania się do granicy z Kambodżą będzie można podziwiać cudownie zmieniający się krajobraz – miejsce rozległych płaskich terenów zalewowych zaczną stopniowo zajmować coraz liczniejsze pagórki, aż na horyzoncie pojawią się góry. Na trasie przewidziane zwiedzanie m.in. słynnego Pola Śmierci w Ba Chuc – miejsca masakry dokonanej przez oddziały Czerwonych Khmerów w czasach reżimu dyktatora Kambodży - Pol Pota. Przed zakończeniem dnia przystanek u stóp Góry Sam i możliwość spaceru na szczyt, z którego podziwiać można zachwycający zachód słońca. Kolacja i nocleg w Chau Doc.

Dzień 6 – Chau Doc – Phnom Penh
(dzień wolny od przejazdów rowerowych)

Po noclegu i śniadaniu w Chau Doc, rejs w górę rzeki Mekong do Phnom Penh – stolicy Kambodży i największego miasta tego kraju. Dzień upłynie na podziwianiu zmieniających się krajobrazów wzdłuż rzeki Mekong, a następnie, po zakwaterowaniu w hotelu w Phnom Penh, na zwiedzaniu zabytków miasta. Wieczorem kolacja i nocleg.

Dzień 7 – Phnom Penh – Oudong – Kampong Thom
(długość trasy rowerowej – ok. 25km)

Po śniadaniu rozpoczniemy wycieczkę przez krainę 1000-letniej historii Khmerów, prowadzącą z nowoczesnej stolicy Kambodży – Phnom Penh, na jej przedmieścia i dalej do położonego na wzgórzu miasteczka Oudang – dawnej stolicy, sprzed czasów francuskiej kolonizacji. W Oudong podziwiać można liczne bogato zdobione buddyjskie świątynie zwane stupami oraz tzw. Groby Królewskie – pozostałości ponad 200-letnich rządów królewskich na tych terenach. W drodze powrotnej można napawać się widokami rolniczej częśi Kambodży z typowymi domami na palach, polami ryżowymi oraz pracującą w polu lokalną ludnością. Po powrocie lunch w Phnom Penh i czas wolny. Wieczorem kolacja i nocleg.

Dzień 8 – Kampong Thom – Siem Reap
(długość trasy rowerowej – ok. 65km)

Dzień rozpocznie transfer w okolicę Kampong Thom, gdzie zlokalizowany jest kompleks zabytkowych świątyń Sambor Prey Kuk, pochodzących z VII wieku i stanowiących dawną stolicę imperium Chenla. Kompleks ten stanowi jedno z najstarszych zbiorowisk świątynnych Kambodży, powstałych kilkaset lat przez słynnym Angkorem. Po zakończaniu zwiedzania przewidziany jest lunch w formie pikniku w tradycyjnych drewnianych chatach nad brzegiem rzeki Stung Sen. Po lunchu ciąg dalszy wycieczki poprzez pola ryżowe i urokliwe wioski Kambodży, a następnie ok. 2-godzinny transfer do Siem Reap, zakwaterowanie w hotelu, kolacja i nocleg.

Dzień 9 – Siem Reap – Angkor – Siem Reap
(długość trasy rowerowej – ok. 30km)

Po śniadaniu przejazd do wrót Angkoru - słynnego kompleksu zabytków państwa Khmerów, wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wycieczkę po Angor zaczniemy od zwiedzania świątyni Ta Prohm – największej budowli okresu angkorskiego, przepięknie porośniętej przez figowce i drzewa kapokowe. Dzięki jej mistycznemu charakterowi stała się również doskonałą scenerią dla filmów przygodowych – Tomb Raider i Indiana Jones. Następnie udamy się do Angkor Thom – „serca Angkoru” i ostatniej stolicy imperium khmerskiego otoczonego 12 kilometrowym murem, gdzie można podziwiać m.in. świątynię Bayon z charakterystycznymi płaskorzeźbami czy Taras Trędowatego Króla – budowlę służącą do kremacji zwłok członków rodziny królewskiej. Po wizycie Angkor Thom przerwa na lunch w Angkor Cafe, a następnie dalszy ciąg zwiedzania. Zwieńczeniem wycieczki będzie wizyta w największej i najsłynniejszej świątyni świata – Angkor Wat stanowiącej najbardziej oszałamiający przykład architektury hinduistycznej. Ten potężny kompleks świątynny, budowany blisko 37 lat, jest wyrazem czci króla Surjawarmana II do hinduskiego bóstwa Wisznu. Po śmierci króla stał się on również miejscem jego pochówku. Po skończonym zwiedzaniu powrót do Siem Reap na kolację i nocleg.

Dzień 10 – Siem Reap – Banteay Srei – Siem Reap
(długość trasy rowerowej – ok. 56km)

Po śniadaniu przejazd w kierunku świątyni Banteay Srei – zwanej Cytadelą Piękności ze względu na najlepiej zachowane płaskorzeźby i kamienne rzeźby w całej Kambodży. W drodze do Kbal Spean, zaplanowana jest przerwa na lunch. Po dotarciu do Kbal Spean, zwanego również Doliną Tysiąca Lingas, przewidziany jest postój na wędrówkę przez dżunglę do koryta rzeki, której całe skalne koryto pokryte jest niesamowitymi płaskorzeźbami. Po wycieczce powrót do Siem Reap, a następnie czas wolny – kolacja we własnym zakresie.

Dzień 11 – Siem Reap – Battambang
(dzień wolny od przejazdów rowerowych)

Ten dzień przeznaczony jest na wizytę w jednej z „pływającej wiosek” na Jeziorze Tonle Sap – największym jeziorze Azji Południowo – Wschodniej oraz zwiedzanie miejscowości Battambang – drugiego pod względem wielkości miasta Kambodży i stolicy rejonu przodującego w uprawie ryżu. W mieście podziwiać można liczne buddyjskie świątynie, interesujące budynki z czasów kolonialnych oraz wiele imponujących posągów lokalnych bóstw. Nocleg w hotelu w Battambang.

Dzień 12 – Battambang – Pailin
(długość trasy rowerowej – ok. 95km)

Po śniadaniu ciąg dalszy trasy rowerowej dalej na południe do Pailini. Ten odcinek jest najtrudniejszym etapem wyprawy ze względu na wyboiste drogi, jednak imponujące krajobrazy pojawiającej się na horyzoncie Tajlandii rekompensują te niedogodności. Postój na nocleg w hotelu w Pailin.

Dzień 13 – Pailin – Chantaburi
(długość trasy rowerowej – ok. 44km)

Po śniadaniu krótka przejażdżka do granicy, czas na niezbędne formalności celne, a następnie dalsza droga przez tereny rolnicze Tajlandii, aż do głównej drogi, gdzie będzie czekał transfer, który zabierze uczestników i cały sprzęt na wybrzeże do Chantaburi.

Dzień 14 – Chantaburi - Laem Mae Phim
(dzień wolny od przejazdów rowerowych)

Dzisiejszy dzień przeznaczony jest na delektowanie się urokami sielskiej tajskiej wioski, poznawanie okolicznych dziewiczych plaż oraz słodkie leniuchowanie.

Dzień 15 – Laem Mae Phim- Bangkok

Po śniadaniu i porannej wizycie na plaży, powrót do Bangkoku, transfer na lotnisko i lot powrotny do Warszawy (w zależności od rozkładu lotu powrót do Warszawy w dniu 15 lub 16)

GALERIA
WARUNKI

WARUNKI

Prezentowane ceny dotyczą jednej osoby zakwaterowanej w pokoju 2-osobowym lub 2-osobowym z dostawką.

*Możliwe wyloty: Warszawa, Gdańsk, Katowice, Wrocławia, Berlina, Poznań oraz pozostałę lotniska na zapytanie.

Cena zawiera:

  • realizację wycieczki wg programu (w tym bilety wstępów)
  • wszystkie transfery i przejazdy wg programu,
  • zakwaterowanie w hotelach 3* (w pokojach 2osobowych – pokoje 1osobowe za dodatkową dopłatą),
  • wyżywienie wg programu (śniadanie – dzień 7, 10 i 15, śniadanie i kolacja – dzień 2 i 14, śniadanie, lunch i kolacja – dzień 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12 i 13),
  • woda w czasie przejazdów rowerowych,
  • opiekę anglojęzycznego pilota,
  • ubezpieczenie KL i NNW,
  • wypożyczenie roweru na czas trwania wycieczki (rower górski z lekką, aluminiową ramą, przekładnia 2427, hamulce typu vbrake – model TREK 4300)

Cena nie zawiera:

  • przelotu na trasie Warszawa – Ho Chi Minh, Bangkok – Warszawa (koszty przelotu na poziomie 2550-4500 PLN);
  • zwyczajowych napiwków dla bagażowych, kierowców i lokalnych przewodników,
  • kosztów wizy wietnamskiej i formalności wizowych (szczegóły w zakładce „ważne informacje”)
  • kosztów do wizy do Kambodży (ok. 30 USD).  Wiza ważna do 30 dni, wydawana jest na przejściu granicznym na podstawie paszportu (paszport musi być ważny min. 6 miesięcy od planowanej daty wyjazdu z Kambodży). Do otrzymania wizy wymagane są 2 fotografie paszportowe oraz jedna cała wolna strona w paszporcie
  • ubezpieczenia od chorób przewlekłych,
  • ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej

UWAGA!: Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych do rezerwacji imprezy turystycznej zostanie doliczona składka , którą Organizator turystyki w całości odprowadza na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.
Wysokość składki zależna jest od rodzaju transportu oraz miejsca docelowego imprezy i wynosi:

  • 15 PLN/os– za imprezy lotnicze czarterowe za wyjątkiem imprez, o których mowa w pkt. 4);
  • 13 PLN/os– za imprezy innym środkiem transportu niż loty czarterowe realizowane poza Europę;
  • 10 PLN/os– za imprezy innym środkiem transportu niż loty czarterowe realizowane w Europie za wyjątkiem imprez, o których mowa w pkt 4);
  • 0 PLN– za imprezy realizowane do krajów mających granicę lądową z Polską oraz na terytorium Polski.
PRZED WYJAZDEM

PRZED WYJAZDEM

Ważne informacje

Przy wjeździe do Tajlandii wymagany i bezwzględnie przestrzegany jest co najmniej 6-miesięczny okres ważności paszportu (liczony od daty planowanego opuszczenia terytorium Tajlandii). Niespełnienie tego warunku jest jednoznaczne z odmową wjazdu.

Sprzęt rowerowy

Podczas wyprawy używamy rowerów górskich  – model TREK4300. W cenie wypożyczenia jest zawarty kask rowerowy, jednak zalecamy zabranie własnego kasku. Jazda w kasku jest obowiązkowa. Wypożyczane rowery mają standardowe pedały. Jeśli planujesz używać butów rowerowych z SPD, zabierz ze sobą pedały do nich pasujące. Organizator zapewnia również zestawy naprawcze i opiekę w przypadku awarii, zadba też o bezpieczeństwo i ewentualną pomoc medyczną.

Jeśli chcesz zabrać własny rower, przygotujemy indywidualną kalkulację programu.

Bagaż

Organizator zapewnia przewóz bagażu głównego na kolejne miejsca noclegowe. Bagaż na codzienne wycieczki można przewozić w plecaku lub wypożyczonych sakwach rowerowych. Przygotowując się do wyjazdu, najlepiej spakować się w plecak i zmieścić w 20 kg. Taki ciężar jest standardowym ograniczeniem w samolotach, a też ułatwi przemieszczane się na miejscu.

Profil trasy

Całkowita długość trasy rowerowej to ok. 557 km. Zdecydowana cześć trasy wiedzie wzdłuż płaskich dróg asfaltowych, nieliczne odcinki prowadzą drogami żwirowymi, nie ma typowych odcinków typu „off-road”, niewiele jest też odcinków prowadzących przez tereny z większymi wzniesieniami. Towarzyszący bus jest specjalnie przystosowany do wypraw rowerowych i w przypadku nadmiernego zmęczenia istnieje możliwość spakowania tam roweru i przebycia dalszej drogi na pokładzie busa. W skali od 1-5 pokonywana trasa jest oceniana na 3. Dziennie pokonujemy od 30 do 90 km. Taka trasa jest przeznaczona dla osób o przeciętnej sprawności fizycznej, które są przyzwyczajone do pokonywania dłuższych dystansów na rowerach.

Co zabrać ze sobą?

Kask – podstawa naszego bezpieczeństwa. Ważne, aby był dobrze dopasowany do głowy, miał dobrą wentylację i był wykonany z wysokiej jakości materiałów. Paski powinny być zawsze zapięte i dobrze wyregulowane. Jazda w kasku jest obowiązkowa. Jeśli nie posiadasz własnego kasku, organizator wyjazdu udostępnia go na miejscu w ramach wypożyczanego roweru.

Chusta lub czapeczka pod kask – chroni głowę przed słońcem podczas przerw i wiatrem podczas jazdy rowerem. Dzięki niej jest też wygodniej w kasku. Szczególnie polecana dla kobiet z dłuższymi włosami. Warto zainwestować w któryś z modeli chust Buff wykonany z wełny merino, która odprowadza wilgoć na zewnątrz i zatrzymuje ciepło. Taką chustę można używać również jako szalik. Często podczas jazdy bardzo pomocny dla tych z wrażliwszym gardłem.

Okulary – chronią nas nie tylko przed słońcem, lecz również przed błotem i kamykami odpryskującymi spod kół rowerowych, przed kurzem i piaskiem niesionym przez wiatr oraz przed owadami, które lubią wpadać w oczy rowerzystów. Dobrze, aby były wykonane ze specjalnego tworzywa, które przy ewentualnym upadku pęka na małe nieostre kawałeczki. Standardowo powinny mieć filtr UV i jeśli to możliwe polaryzację, która wyostrza pole widzenia usuwając odblaski słońca.

Rękawiczki rowerowe –  chronią dłonie przed odciskami od trzymanej kierownicy. Dobrze jest mieć wygodne, dobrze dopasowane i bez palców (szczególnie latem).

Spodenki krótkie – polecane są specjalne spodenki rowerowe z lycry, które posiadają wbudowaną wkładkę, chroniącą przed otarciami i odciśnięciami przy dłuższej jeździe na siodełku. Mogą być krótkie, lub długości ¾. Dobrze jeśli dokładnie przylegają do skóry, choć są też modele luźnych spodenek turystycznych.

Lekka kurtka przeciwdeszczowa – najlepiej jeśli jest wykonana z materiału typu gore-tex lub tańszego odpowiednika. Taka kurtka będzie nas też chroniła od wiatru podczas jazdy. Warto, aby była lekka i mała po złożeniu, aby łatwo się ją przewoziło na rowerze.

Spodnie długie – najlepiej jeśli również będą przeciwdeszczowe np. z gore-tex. Będą nas chronić przed wiatrem i zimnem.

Koszulki – najlepiej jeśli jest to specjalna bielizna oddychająca. Ilość koszulek zależy od własnych preferencji.

Bielizna - najlepiej jeśli jest to specjalna bielizna oddychająca. Ilość zależy od własnych preferencji.

Skarpety – kilka par skarpet odprowadzających wilgoć na zewnątrz.

Polar – warto mieć ze sobą jeden gruby (Polartec 200 – 300, lub Windblock), oraz jeden cienki (Polartec 100).

Buty – najlepiej wygodne buty trekkingowe albo specjalne buty na rower. Buty kolarskie nie nadają się do jazdy turystycznej.

Klapki lub sandały – najlepiej takie, które można zmoczyć. Przydadzą się pod prysznic i do chodzenia po ściągnięciu butów rowerowych.

Krem z filtrem i balsam do ust  - przydadzą się, aby ochronić przed słońcem i wiatrem twarz, usta i odsłonięte części ciała.

Plecak – najwygodniejsze są małe, lekkie plecaki rowerowe, które są dobrze wyprofilowane, mają zapięcia powyżej klatki piersiowej i na brzuchu. Wypożyczając rower istnieje też możliwość wynajęcia sakw rowerowych, które są świetnym rozwiązaniem na przewożenie rzeczy, bez obciążania ramion plecakiem.

Bidon na wodę lub bukłak  - dla tych, którzy lubią plecak na rowerze wygodny jest bukłak, czyli zbiornik z wodą i wychodzącą z niego rurką, której końcówka mieści się przy szelkach plecaka. Dla tych, którzy za plecakiem nie przepadają niezastąpiony jest klasyczny bidon.

TERMINY I REZERWACJA
WYBRANA OFERTA
Z Sajgonu do Bangoku
Termin podróży
Termin podróży
Cena: od 13424 PLN
DANE DO REZERWACJI
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin,
aby dokończyć proces rezerwacji.
Imię musi zaczynać się z wielkiej litery.
Nazwisko musi zaczynać się z wielkiej litery.
Proszę podać adres e-mail.
Proszę podać numer kontaktowy w formacie 000000000
lub

POPULARNE PODRÓŻE